سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

دنیای پرهیجان یادگیری

چرا بعضی دانش آموزان، مشتاقانه به تکالیف آموزشگاهی روی می آورند و در انجام دادن تکالیف آموزشگاهی، از خود سخت کوشی نشان می دهند، حال آن که بعضی دیگر، از تکالیف آموزشگاهی اجتناب می کنند و از روی بی علاقگی به انجام دادن آن ها مبادرت می ورزند؟

چرا بعضی دانش آموزان از یادگیری در مدرسه و خارج از مدرسه لذت می برند و به پیشرفتشان افتخار می کنند، حال آن که بعضی دیگر، نسبت به یادیگری آموزشگاهی دلواپس و ناشادند؟

این ها پرسش های انگیزشی اند و برای یادگیری آموزشگاهی دانش آموزان اشارات مهم در بر دارند  .

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

  10 نکته برای مدیریت کلاس درس 

مدیریت کلاس درس یکی از بزرگترین ترس های معلمین تازه کار است. اما مدیریت کلاس مهارتی است که نه تنها اکتسابی و یادگرفتنی است بلکه باید هر روز تمرین شود. در زیر 10 نکته درمورد مدیریت موفق کلاس درس عنوان می کنیم. این نکات می تواند به شما برای برقراری نظم در کلاس کمک زیادی کند ....

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

Ø        چگونه فرایند تدریس را بهبود بخشیم؟

 Ø           تعریف تدریس

«تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، براساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگردان»

 

ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی

 

طبقه بندی اهداف رفتاری

در رده بندی بلوم، اهداف آموزشی به سه حیطه زیر تقسیم می شوند:

الف) شناختی        ب) عاطفی              ج) روانی  ــ حرکتی

هر کدام از این حیطه ها دارای چندین سطح ساده تا پیچیده است و به صورت سلسله مراتبی است.

 

ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی

   راهنمای تهیه طرح درس سالانه  

 

      طرح درس سالانه (برنامه زمان بندی) چیست ؟

     به منظور استفاده بهینه از زمان مفیدی که جهت آموزش مطالب یک ماده درسی در اختیار است و نیز تحقق اهداف آموزشی ماده درسی یک برنامه زمان بندی سالانه تهیه می گردد که به آن طرح درس سالانه هم می گویند . طرح درس سالانه یا طرح درس کلی عبارت است:  از این که محتوای یک ماده درسی بر اساس هدف و برای یک سال آموزشی ، به مراحل و قدم های مناسب و مشخص تقسیم شود .  برای تهیه چنین طرحی ، باید در ابتدای هر سال تحصیلی بر اساس اصول معین ، بین هدف های آموزشی و برنامه هفتگی ترتیبی اتخاذ شود که مجموعه فعالیت های آموزشی به موقع و بدون وقفه درطول یک سال تحصیلی اجرا شود .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

روش نگارش و تنظیم طرح درس روزانه

طرح درس روزانه شامل پیش بینی مجموعه فعالیت هایی است که معلم از پیش برای رسیدن به یک یا چند هدف آموزشی در یک جلسه تدریس، تدارک می بیند. طرح درس جلسات آموزشی سبب می شود که معلم فعالیت های آموزشی را به ترتیب و یکی بعد از دیگری در مراحل و زمانهای مشخص و به شیوه ای منطقی اجرا کند و نتایج حاصل از آن را برای تدریس در مراحل بعدی آموزش، مورد استفاده قرار دهد. در واقع طراحی هر جلسه آموزشی، سازماندهی و ارزیابی دائمی جریان فعالیت های یاددهی - یادگیری را سبب می شود

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

استرس و اضطراب در کلاس های درس 

کار تدریس به گونه‌ای است که پیوسته با تغییر روبه‌رو می‌شود. بسیاری از روش‌های موفق گذشته در مدتی کوتاه ازدور خارج می‌شوند و   ... 

کلمه استرس را نویسندگان مختلف به شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنند. بعضی از این نویسندگان از استرس برای مراجعه به خواسته‌ها و فشارهایی استفاده می‌کنند که شخص با آن روبه‌روست و گرفتگی و تنش را واکنش شخصی در برابر آن موقعیت می‌دانند  . 

برخی دیگر استرس را سطحی از حالات منفی که شخص با آن روبه‌روست می‌دانند و دسته سوم معتقدند اگر تقاضا از شخص بیش از توان او باشد، شخص دچار استرس می‌شود. استرس آموزگار را می‌توان تجربه آموزگار از احساسات منفی ناخوشایند از قبیل خشم، ناراحتی، اضطراب و افسردگی ناشی از برخی از جنبه‌های کاری وی تعریف کرد  .

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

برخی  ازویژگیهای رویکردهای سنتی یاددهی یادگیری و رویکردهای نوین یاددهی یادگیری

روشهای یاددهی ویادگیری فعال:یادگیری فعال به دست آوردن فعالانهدانش،اطلاعات ومفاهیم است. درروشهای فعال،معلم نقش راهنماوتسهیل کنندهآموزش راداردوباتوجه به ویژگیهای دانش آموزان ونیازهای آنهافرایندآموزشی راهدایت می کند. دانش آموزدراین فرایندباانجام کارها،مهارت وتوانایی های خودرا رشدمی دهد. اگربپذیریم فرآوردهاندیشه،خلاقیت است،درکلاسهایی که به دانش آموزاجازه داده می شوداندیشه کند،دانش آموزِخلاق،پرورش می یابد.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

روش تدریس مبتنی بر مهر ورزی

  1- مقدمه 
برای داشتن جامعه ای سالم و موفق ومهر ورز باید ابتدا نظری به مدارس انداخته و این بارز ومبین است که بعد از خانواده تربیت کننده افراد یک جامعه آموزش وپرورش است وحتی بعضی مواقع مفید تر و موثر تر از خانواده اثر گذار می باشد چنانچه نظری به کلمه گفته شده داشته باشیم (( آموزش و پرورش )) می بینیم که مکمل و کامل کننده آموزش ، پرورش می باشد و خود کلمه آموزش تعلیم هر چیزی می باشد درس ، اخلاق ، رفتار ، اعمال پرورش و....پس پرورش نه فقط در خود کلمه بلکه در
آموزش نیز نهفته شده است

 

ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی
ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4   5   >>   >