سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت : در سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی شاخه کاردانش , استان کردستان رتبه پنجم کشوری را کسب نمود   . 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی شاخه کاردانش مرداد ماه سال جاری در استان کرمان برگزار گردید گفت : استان کردستان در این دوره از مسابقات با کسب  پنج عنوان برتر به عنوان پنجم تیمی کشور دست یافت .

به گفته وی در این دوره استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، تهران ، شهرستان های تهران و کردستان موفق به کسب رتبه های اول تا پنجم  شدند.

اداره کل آموزش و پرورش کردستان این موفقیت ارزشمند را به هنرجویان ، هنرآموزان و کلیه دست اندرکاران و فرهنگیان استان تبریک می گوید .


ارسال شده در توسط مرادی

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حر فه ای آموزش و پرورش:توسعه رشته های فنی و حرفه ای در گرو ارائه ی برنا مه ی جامع است

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان همدان، محسن حسینی مقدم در گردهمایی روسای ادارات فنی و حر فه ای و کاردانش سراسر کشور در استان اظهارکرد: استان ها باید با ارائه  ی برنا مه ی جامع نسبت به تو سعه ی رشته های فنی و حرفه ای اقدام نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حر فه ای آموزش و پرورش ادامه داد: توسعه فنی و حرفه ای دغدغه ی کل دنیاست و این بحث از مباحث اصلی توسعه در کشور های جهان  به شمار می رود .

وی با اشاره به لزوم کیفیت بخشی به آموزش ها ی فنی و حر فه ای اجرای مسابقات و جشنواره ها را از مهم ترین راهکار های کیفیت بخشی عنوان کرد و افزود: باید تحولی در نحوه ی اجرای مسابقات و جشنوار ه ها نسبت به و ضعیت کنونی ایجاد شود


ارسال شده در توسط مرادی

نکات مهم سازماندهی نیروی انسانی استادکار وسرپرست بخش در هنرستانهای کشور

 

سازماندهی نیروی های استادکار وسرپرست بخش در هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانشبر اساس مصوبات ستاد سازماندهی نیروی انسانی دفتر آموزش های فنی وحرفه ای ودفتر آموزش متوسطه دوم کاردانش در تاریخ 04/05/94 ، شرایط وضوابط بکارگیری نیروهای دارای مدارک تحصیلی مرتبط استادکار وسرپرست بخش در هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش تبیین گردید  .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش  :

توسعه ی آموزش مهارتی سیاست اصلی آموزش و پرورش است مدیرکل آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه ی آموزش مهارتی از برنامه ها و سیاست های اصلی آموزش و پرورش است  .

به گزارش اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان همدان، مهندس سید مصطفی آذرکیش در گردهمایی روسای آموزشگاه های فنی و حرفه ای و کار و دانش کشور در جمع خبرنگاران در همدان  گقت: در مجامع بین المللی و یونسکو بر آموزش برای همه، آموزش مادام العمر و توسعه مهارت تاکید شده و آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه آموزش رسمی کشور توسعه آموزش مهارتی را به صورت جدی در برنامه های خود لحاظ کرده است .

آذرکیش با بیان این که اکنون 40 درصد دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستان ها تحصیل می کنند، افزود: این تعداد 700 هزار هنر جو را شامل می شود.

وی تصریح کرد: صندلی خالی دانشگاهها نیاز به ایجاد شغل و توسعه ی آموزش را جدی تر می کند، چرا که اکنون نگاه جامعه به اشتغال بیشتر از مدرک تحصیلی است.

 آذر کیش  اظهار کرد: در حال حاضر در همه جا  توسعه ی آموزش های مهارتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند و در قوانین و بیانه های خود به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کنند.


ارسال شده در توسط مرادی

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش در نهمین جشنواره هنری هنرستان های کار دانش کشور:هدف از برپایی این گونه جشنواره ها به میزبانی استان های مختلف افزایش کیفی آموزش هنرجویان به ویژه در استان میزبان است.مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 700 هزار هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در قریب 40 هزار هنرستان کشور مشغول ادامه تحصیلند که این رقم 40درصد جمعیت دانش آموزان متوسطه دوره دوم در پایه های دوم و سوم را تشکیل می دهد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

همه انسان ها برای گذراندن زندگی خود نیاز به تلاش و فعالیت دارند، نیازهای فردی و اجتماعی افراد در گروی کار و تلاش است و جامعه نیز برای گرداندن چرخ تولید در تمامی عرصه ها به نیروی کار نیاز دارد. در واقع بدنه اجتماع از وجود هرگونه نقص در هر گوشه ای از این پیکر، آسیب می بیند. بیکاری، یکی از بزرگ ترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم می ریزد و باعث ایجاد بحران های متعدد در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، روانی و سیاسی می شود. بیکاری در واقع شاهراه اصلی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی است و حل آن، بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی، اقتصادی جامعه را برطرف می کند. تاثیرات سوء بیکاری را می توان از دیدگاه جامعه شناسی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و روانی بررسی و هر یک را طی مقالات مفصلی تشریح کرد؛ اما در این مطلب تلاش می کنیم با نگاهی گذرا آسیب های بیکاری را از جنبه های فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم  .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

از نظر اقتصادی هر فعالیتی که به قصد تولید انجام شده و پاداش داشته باشد کار نامیده می‌شود هرچند از دیدگاه جامعه شناختی مفهوم ثبات نیز در معنی کار لحاظ می‌شود پس ممکن است فعالیتی از دید اقتصادی، کار به شمار رود ولی جامعه شناسان به دلیل پیامدهای نادرست و بی‌ثباتی، آن‌را کار ندانند. عمده‌ترین پیامدهای بیکاری عبارتند از: 1ـ احساس بی‌ارزشی در فرد 2ـ فقر و تنگدستی و مشکلات خانوادگی، 3ـ بزه‌کاری و آلوده شدن به اعتیاد... 4ـ عقب ماندگی کشور از نظر اقتصادی 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مهمترین عواملی که می تواند ماهیت بیکاری در ایران را توضیح دهد عبارتند از: 
    
    الف - نرخ بالای رشد عرضه نیروی کار که حاصل انفجار جمعیت در اوایل دهه 60 بوده است.
    ب- بالا رفتن نرخ مشارکت زنان 
    ج- تغییر در ترکیب عرضه نیروی کار در جهت جوانتر شدن ساختار نیروی کار و نیز در جهت نیروی کار تحصیلکرده تر .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

با ضرورت روزافزون نیاز به افراد کارآفرین در جامعه ما به ویژه بعد از انقلاب و دوران سازندگی که با رشد صنعت مواجه هستیم باید تمامی ارگان‌ها با همکاری هم در این زمینه قدم بردارند و هر کدام نقشی را بر عهده گیرند و نقش دولت در این میان از همه مهمتر است.

 از جمله:

تنظیم و تدوین سیاست‌های بلند مدت و میان مدت در خصوص حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی و کارآْفرینان نوپا.

ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی کارآفرینان نمونه از طریق مطبوعات و قدردانی از آنها.

ساختن فیلم و سریال در مورد زندگی کارآفرینان نمونه و تشویق مردم به سوی کارآفرینی توسط صدا و سیما.

وارد کردن مضامین کارآفرینی در کتاب‌های درسی می‌تواند بذر ایجاد انگیزه کارآفرینی را در کودکان بارور کند.

تبیین شرایط محیطی لازم برای پرورش و رشد استعدادهای کارآفرینی.

برگزاری سمینار، نشر مقاله و ارائه سخنرانی به منظور تغییر دانش و معرفت مدیران و سیاستگذاران و کارگزاران مؤسسات.
گسترش فرهنگ کارآفرینی در بخش دولتی و تعاونی.

تدوین دوره‌های آموزشی بلند مدت در چارچوب دوره‌های تحصیلی کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها، ایجاد مراکز آموزشی مستقل و مراکز آموزشی مدیریت در سطح دبیرستان‌ها و مدارس راهنمایی و ابتدایی.

حمایت‌های دولتی و خصوصی جهت فعالیت بیشتر و مطلوب‌تر کارآفرینان.

ایجاد و گسترش صنایع کوچک به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی اقتصاد کشور.

اصلاح سیاست‌ها و قوانین دست و پاگیر دولتی.

برگزاری جلساتی با حضور کارآفرینان و بیان مشکلات موجود بر سر راه آنان و ارائه شیوه‌های مقابله با آن مشکلات.

معرفی یک روز به عنوان روز کارآفرین تا به عمل آنها ارزش و اعتبار بخشیم. در خاتمه امید آن می‌رود که فضای کشور به گونه‌ای فراهم شود که کارآفرینان بتوانند رشد نمایند و این امر مستلزم همکاری نزدیک محافل علمی و مؤسسات اجرایی برای شناسایی و پرورش و توسعه استعدادهای افراد است تا بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر از این ذخایر گرانبها به نحو احسن استفاده نماییم.


ارسال شده در توسط مرادی

درخشش هنرجو رشته ساخت وتولید هنرستان شهید نمکی ناحیه یک سنندج در مسابقات کشوری

                یاسر معتمدی هنرجو پایه سوم رشته ساخت وتولید هنرستان شهید نمکی ناحیه یک سنندج موفق به کسب رتبه سوم کشور در مسابقات علمی عملی هنرستانهای فنی وحرفه ای شد . کسب این موفقیت را به این دانش آموز ارجمند و خانواده ایشان تبریک عرض می نماییم . همچنین از زحمات کارشناس محترم آموزش های فنی حرفه ای وکاردانش ناحیه یک سنندج آقای مولود احمدی و مدیر محترم هنرستان  و تمامی همکاران شاغل در هنرستان شهید نمکی و علی الخصوص هنرآموزان محترم آقایان حسین رحمانی ، صالح وزیری ، حسن مرادی ، ارسلان دیوانی ، حبیب الله مرادی و سیامک محمدی صمیمانه قدردانی و تشکر می نماید


ارسال شده در توسط مرادی
   1   2      >