سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش در نهمین جشنواره هنری هنرستان های کار دانش کشور:هدف از برپایی این گونه جشنواره ها به میزبانی استان های مختلف افزایش کیفی آموزش هنرجویان به ویژه در استان میزبان است.مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 700 هزار هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در قریب 40 هزار هنرستان کشور مشغول ادامه تحصیلند که این رقم 40درصد جمعیت دانش آموزان متوسطه دوره دوم در پایه های دوم و سوم را تشکیل می دهد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید مصطفی آذر کیش در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: از مجموع هنر جویان کشور قریب 400 هزار نفر در هنرستان های کاردانش کشور مشغول ادامه تحصیل هستند.

وی با بیان این که یکی از سیاست های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزش های مهارتی و کارآفرینی برای همه دوره های تحصیلی است، تصریح کرد: در شاخه کاردانش بیش از 264 رشته مهارتی آموزش داده می شود.

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش، عمده برنامه های این حوزه را اجرای مسابقات علمی کاربردی در راستای کیفیت آموزشی دانست و افزود: اجرای جشنواره های هنری، آموزش توانمند سازی مدیران و دانش آموزان، بهبود کیفیت آموزش همراه باتولید در هنرستان ها و اجرای نظام آراستگی در کلیه کارگاه ها از مهم­ترین برنامه های وزارت در این حوزه به شمار می رود.

وی بااشاره به افزوده شدن رشته بورس به رشته های مهارتی در سال گذشته اضافه کرد: در سال گذشته 23 رشته مهارتی به مجموعه رشته های کاردانش اضافه شد و امکان ایجاد رشته های جدید با توجه به نیاز بازار وجود دارد.

قریب 1800 نفر در استخدامی های جدید جذب هنرستان ها می شوند

مهندس آذر کیش از جذب یک هزار و 800 نیروی تازه نفس در هنرستان های کشور در استخدامی های جدید خبر داد و ابراز داشت: این تعداد به عنوان استاد کار و به منظور آموزش هنرجویان جذب می شوند.

وی، با بیان این که عمده نیاز هنرستان ها در جذب نیرو مربوط به  رشته های برق، رایانه، حسابداری، مکانیک خودرو، نقشه کشی و معماری است: استان ها با توجه به نیاز های خود اقدام به جذب نیرو در این رشته های می کنند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش افزایش و توسعه مشارکت دستگاه ها در امر تعلیم و تربیت است و در بخش هنرستان ها نیز دستگاه های اجرایی استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش را تدوین می کنند که این تدوین با مشارکت دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش به معنی ایجاد اشتغال پایدار در بین جوانان است.

وی از امضای بیش از 24 تفاهم نامه با 55 دستگاه دولتی و خصوصی خبر داد و یادآور شد: هدف از انعقاد این تفاهم  نامه ها ارائه مطالب آموزشی با توجه به نیاز بازار کار و جذب حداکثری هنرجویان کاردانش در بازار کار است.

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میزبانی خوب خراسان جنوبی در نهمین جشنواره هنری هنرستان های کار دانش کشور، خاطر نشان کرد: هدف از برپایی این گونه جشنواره ها به میزبانی استان های مختلف افزایش کیفی آموزش هنرجویان به ویژه در استان میزبان است.

گفتنی است بازدید از مدیرت آموزش و پرورش و  شهرستان بشرویه و گفتگوی صمیمی با هنرجویان شرکت کننده در جشنواره از مهم ترین برنامه های آذرکیش در نخستین روز از سفر به استان خراسان جنوبی بود.

 


ارسال شده در توسط مرادی