سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

·          توصیه های بهداشتی در آستانه بازگشایی مدارس

      روزهای پایانی شهریور هر سال، روزهای پر تلاطم و شلوغی برای خانواده هاست. والدین در تکاپوی فراهم نمودن وسایل تحصیل فرزندانشان مانند کیف، روپوش، دفترچه و ... هستند و چه خوب است، همان قدر که کودکانمان را از نظر وسایل آموزشی برای ورود به مدرسه آماده می سازیم، از نظر بهداشتی و تغذیه ای نیز نکات مورد نیاز را مورد توجه قرار دهیم، به خصوص درباره آن دسته از کودکانی که برای اولین بار به مدرسه می روند. در این رابطه در صورتی که علاقه مند به تامین تندرستی فرزند دلبندتان در ساعات گذران در مدرسه هستید، موارد ذیل را که برآیندی از دیدگاه کارشناسان سلامت مدارس هستند، به خاطر بسپارید.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

برنامه ریزی توسط مدیر آموزشگاه

از میان وظایف مدیریت آموزشگاهی ، برنامه ریزی دارای جایگاه مهمی است در زیر نکاتی جهت اطلاع مدیران گرامی مدارس اعلام می گردد:(تقدم وتاخربرنامه هاواضافه نمودن سایرمواردموردنیازبامدیران محترم )

  

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

تعریف و اهداف مدارس هوشمند 

    امروزه مهم ترین دغدغه نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه های فکری در جامعه اطلاعاتی و دانایی محور می باشد. برای آن که همه گروه های اجتماعی قادر باشند به طور موثر در چنین جامعه ای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده را بیاموزند .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

      همراه با آغاز سال تحصیلی جدید، خود را به شاخه مهر پیوند بزنیم و رویشی دیگر را در بهار دانش از سر بگیریم.

    فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت ،گشایش دوباره مدرسه ها ، هنگامه تجلی زیبایی مهر و محبت و ایثار معلمان و مهر افروزان را به صاحبان خرد و اندیشه ، فرهنگیان گرانقدر ، پر تلاش ، دلسوز و متعهد و دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض مینماییم.

 

 


ارسال شده در توسط مرادی

بررسی مبانی تئوریک مدیریت بحران 

مقدمه: تعریف اضطرار Crisis   عبارتست از اتفاقی که بطور معمولی روی می دهد و در محدوده کوچکی برای عده خاصی روی میدهد و باز گرداندن این شرایط به شاریط عادی کار دشواری نیست مانند آتش سوزی یک واحد مسکونی دزدی و ... . تعریف disaster   حادثه یا فاجعه یا بلاء حوادثی که بروز آنها موجب به بار آمدن خسارات تلفات زیادی خواهد شد. (مقیاس وسیع تر) حادثه گویند. بحران نیز عبارت از شرایطی است که در آن با غافلگیری، کمبود اطلاعات، و محدودیت زمان برای تصمیم گیری مواجه می شویم. سپس با بهره گیری از فناوری نوین جهت کاهش تلفات جانی و مالی باشیم.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

شش گام موثر در مدیریت بحران

 چکیده: امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است. قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. اساسا سازمانهایی که در معرض بحران قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند. مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی بر هوشیاری، حساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه ریزی دقیق و آمادگی سازمانی است. این مقاله پیشنهاد می کند که شش گام اصلی می تواند برای آمادگی بیشتر یک سازمان در برابر بحران برداشته شود.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

به استحضارمی رساند درصورت مشکل ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان رشته های مهارتی تصویرسازی رایانه (6271)، تولید محتوای الکترونیکی (6272)، طراحی و توسعه صفحات وب (6273) شاخه کاردانش، در سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) ، خواهشمنداست به اطلاع کلیه واحدهای آموزشی مجری رشته های مهارتی مذکور رسانده شود، برای برون رفت از مشکل فوق، به صورت زیر عمل نمایند:

  1-   روی عنوان " رشته های موجود در مدرسه" کلیک نمایند.

2-   پس از ورود به صفحه مربوطه، روی عنوان "تعریف رشته های ضمیمه" کلیک شود.

3-   در باکس مقابل کد رشته ، کد رشته مهارتی مورد نظر را انتخاب و سپس منوی کنترل و ثبت را کلیک نمایند.

          چنانچه با انجام بندهای 1 تا 3 ، مشکل کماکان باقی بوده و یا ابهامی در این زمینه وجود داشته باشد، به منظور ارائه طریق ازطرف دفترآموزشهای کاردانش وزرات متبوع جهت کسب راهنمایی بیشتر، موضوع ازطریق کارشناسی آموزشهای فنی وحرفه ای وکاردانش منطقه  با کارشناسی کاردانش استان مطرح گردد.


ارسال شده در توسط مرادی

 

نظام آراستگی (5اس).    2-نظم و ترتیب:

هدف:
 کاربرد منظم و مرتب در خلق یک محیط کار تمیز و مرتب جهت تولید محصولات، با کیفیت بالا و افزایش روحیه کاری افراد که در نتیجه بهره وری یا همان بازدهی از کار افراد بالا می رود  که هدف نهایی 5S     پیشگیری از اتلاف است.

قدم اول در اجرای  5S       : تشویق کردن تمام پرسنل برای انجام یک کار دسته جمعی
قدم دوم در اجرای  : 5
S  درک افراد از 5S

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

چهل گام به هنگام برای طراحی آینده-قسمت اول  

برای طراحی آینده یک سری نگرش ها و قواعدی وجود دارد که رعایت آنها آدمی را به مقصود می رساند. ما انسان ها برای تحول درخویشتن، باید از خود شروع کنیم. انسان به قول «نیچه» چرایی است که با هر چگونه می تواند بسازد. نگرش ها، اصول و فرآیندها، ما را از موج متلاطم به اوج های زیبا می رساند. افق در دست تسخیر انسان است؛ ولی گاهی انسان اسیر و زمین گیر وضع موجود می شود و آن زمانی است که از حرکت بازایستد. انسان آفریده شده است که از سقف ملائک هم رد شود و به لوح، قلم و روح برسد تا به «اجعلک ِمِثلی » جامعه عمل بپوشاند. در این نوشتار به صورت مقطع در چهل منزل نظاره گر این حرکت هستیم پس برای طراحی آینده، با هم به سوی آینده، با اهدافی پاینده و روحی زنده و کمال جو سیر می کنیم.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

چهل گام به هنگام برای طراحی آینده-قسمت دوم 

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
   1   2   3   4      >