سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

·          مشکلات میان معلم و دانش‌آموز

    همه ما در هر سن و سالی که باشیم، هیچ‌گاه خاطره‌های خوشی را که از معلم‌های خوبمان در دوران تحصیل داشته‌ایم از یاد نمی‌بریم. در واقع همین‌قدر که این خاطره‌ها برای ما شیرین و به یادماندنی هستند، تأثیراتی هم که از خود به جای می‌گذارند قابل توجه و ماندگارند. بنابراینرابطه بین دانش‌آموز و معلم یکی از بهترین ارتباطاتی است که ما در طول زندگی خود تجربه خواهیم کرد.

 گاهی کودک شما معلمش را دوست ندارد و گاهی به نظر می رسد معلم، زیاد از کودک شما خوشش نمی‌آید. از آنجا که همه شکل و همه نوع معلمی وجود دارد، ممکن است در طول مدت تحصیل فرزند شما معلمی پیدا شود که زیاد با کودک شما جور درنیاید. شما به عنوان والدین خوب، باید قبل از این که در مسئله به طور مستقیم دخالت کنید، دریابید که واقعیت چیست و حق با کیست. اغلب، قضیه بدین صورت حل و فصل می شود که بعد از چند هفته حساسیت ها از بین می روند و کودک، به تدریج خودش را با شخصیت و خصوصیات معلم وفق می‌دهد.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

پرخاشگری چیست؟
پرخاشگری   ( aggression ) عبارتست از رفتاری که هدف آن صدمه زدن به خود یا به دیگری می باشد در این تعریف قصد و نیت فرد مهم است . یعنی رفتاری پرخاشگری محسوب می شود که از روی قصد و عمد برای صدمه زدن به دیگری یا به خود انجام گرفته باشد . پرخاشگری به منظور توصیف محموعه ای از رفتارهای برون ریزانه مورد استفاده قرار می گیرد که در همه آنها مشخصه ی تجاوز به حقوق افراد دیگر اجتماع و تأثیر آزارنده ی این رفتار مشترک است .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

علت اصلی خشونت طلبی و پرخاشگری در چیست؟

 آیا میتوان آنرا بموقع مهار نمود و یا کمرنگ تر کرد؟  !

 

 

عصبانیت می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد از جمله  : 

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

بررسی آسیب های اجتماعی "علت پرخاشگری دانش آموزان" 

 

شناخت آسیب های اجتماعی ( پرخاشگری ) 

 

    امروزه بسیاری از خانواده ها از خشونت و پرخاشگری فرزندان خود شکایت می کنند .آنان تمایل  دارند که علت این رفتار ها را بدانند و راههای پیشگیری و اصلاح رفتار در این زمینه به کار گیرند . ما در این تحقیق تمایل داریم که به تعریف پرخاشگری و همچنین راهکار هایی که بشود تغییراتی را در رفتار کودک به وجود آورد را پیدا کنیم برای کنترل این خشم که مشکلات متعددی را در زندگی آینده فرزندان ایجاد می کند راه و روش مناسبی را بیابیم .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

   بهداشت روانی 

تعاریف مربوط به بهداشت روانی 

بهداشت روانی علمی است برای بهتر زیستن و رفاه اجتماعی ، بهداشت روان ، دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با انتخاب روش های صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب تری برای حل مشکلاتشان اتخاذ نمایتد . انجمن بهداشت روانی کانادا بهداشت روانی را در سه قسمت تعریف می کند .

  

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

 

روانشناسی صنعتی

روانشناسی صنعتی یکی از فعالترین و پررونق‏ترین شاخه‏های علومروانشناختی جدید است. امریکا که به عنوان مهد روانشناسی مشهور است، علیرغم این کهرتبه چهارم را در زمینه روانشناسی دارد، بالاترین تعداد فارغ‏التحصیلان را در رشتهروانشناسی صنعتی دارد. در اغلب مؤسسات صنعتی و مراکز دولتی امریکا و همچنین اروپا،به راحتی می‏توان روانشناسان صنعتی را دید که با سایرین در حال انجام کار هستندمتاسفانه آمار قابل اعتمادی در مورد روانشناسی در کشور خودمان نداریم، اما شایدبتوان گفت که روانشناسی صنعتی یکی از شاخه‏های پرکار روانشناسی در کشور است. به نظرمی‏رسد که در چند ساله اخیر توجه بیشتری نسبت به روانشناسی صنعتی و سازمانی معطوفشده است و علت آن است که صاحبان صنایع به این مساله آگاهی بیشتری پیدا کرده‏اند کهانسان محور اصلی تمامی فعالیت‏های صنعتی است. روانشناسی صنعتی دربرگیرنده پهنهوسیعی است که سعی در شناخت مشکلات انسانی دارد، مشکلاتی که منتج از رشد روزافزون وگسترده صنعت در طی چند دهه اخیر است. اینکه روانشناسی صنعتی چگونه این مشکلات را حلمی‏کند، موضوع مورد بحث مقاله حاضر است.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

عوامل موثر در انضباط مدرسه  

   انضباط در لغت به معنی سامان گرفتن، خوب نگاه داشته شدن، نظم داشتن و پیروی کامل از دستورات نظامی است. به سخن دیگر، انضباط به معنی صحیح این است که فرد شخصا رفتار و اعمال خود را تحت نظم و قاعده درآورد، خویشتن را کنترل کند و با توجه به آثار و نتایج اعمال خویش اقدام نماید. 

  هدف از نظم و انضباط در آموزش و پرورش آن است که دانش‌آموزان را با مقررات مدرسه هماهنگ ساخته و محیط یادگیری را معنی‌دارتر و تمایلات و غرایز طبیعی و فطری آنها را در جهتی مطلوب هدایت و راهنمایی کند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

یادگیری الکترونیکی چیست؟

یادگیری الکترونیکی واژه بسیار گسترده ای است و تعاریف گوناگون و مختلفی در رابطه با آن وجود دارد.اما جامع ترین و در عین حال کوتاه ترین تعریفی که می توان از این واژه ارائه داد عبارت است از:هرنوع یادگیری  یا آموزشی که با کمک انواع مدیا های الکترونیکی انجام گیرد.در واقع یادگیری الکترونیکی استفاده از پیشرفتهای تکنولوژیکی برای فعال کردن و توانمند کردن افراد در جهت یادگیری فارغ از زمان ومکان است.یادگیری الکترونیکی استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در پروسه  آموزش است.  لذا رشد آموزش الکترونیکی به طور مستقیم، به میزان دسترسی به فن آوری اطلاعات و ارتباطات بستگی دارد

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

نقش رسانه های آموزشی در فرآیند یادگیری

 تجارب قبلی مبنای ادراکات، طرز فکرها و شکل گیری رفتارهای ما را تشکیل می دهند.در دنیایی که هر روز پیچیده تر می شود، شاگردان مدرسه نیازمندند که بیشتر و بهتر درباره محیط خود بیاموزند و چون امکان آموختن از طریق تجربه دست اول (منظور از تجربه دست اول، عمل یا برخورد مستقیم دانش آموز با شیء یا پدیده آموختنی است) در همه موارد وجود ندارد، لذا نحوه تدریس این پدیده ها بسیار پیچیده می شود. هدف این است که شاگرد بتواند تا حد امکان پدیده های علمی را توسط تجارب دست اول یا نزدیک به آن تجربه کند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

برنامه ریزی آموزشی چیست 

 به طور خلاصه ، برنامه ریزی عبارتست از تعیین فاصله بین وضعیت موجود ، وضعیت مطلوب و مشخص نمودن راه های رسیدن به هدف(وضعیت مطلوب). در عصر حاضر برنامه ریزی در کلیه موارد ، یکی از ضرورتهای اجتناب ناپذیر برای بقای سازمانها و حتی جوامع بشری است. برنامه ریزی را یکی از ابزارهای بسیار موثر و کارآمد و شاید تنها وسیله برای دستیابی به هر هدفی قلمداد می نمایند. برنامه ریزی مهمترین و اولین وظیفه مدیران و سرپرستان است و مدیران و سرپرستانی که از این امر مهم غفلت می ورزند ،

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4   5   >>   >