سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

نظریه های «انتخاب شغل» و «رضایت شغلی»

اینک به بررسی برخی از نظریه ها می پردازیم تا ببینیم از نظر عامل شخصیتی، چه طور می شود که فرد، شغلی را انتخاب می کند و قسمتی از عمرش یا تمام آن را در انجام دادن آن شغل خاص، سپری می سازد؟

<** ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

(چه شغلی برای چه شخصیتی مناسب تر است؟)

 در طول یکصد سال اخیر، همیشه روان شناسانی سعی داشته اند با اندازه گیری و سنجش بعضی خصوصیات و ویژگی های رفتاری، به پیش بینی هایی درباره رفتار فرد در آینده، از جمله «انتخاب شغل» نایل آیند ؛ امّا رفتارهایی مانند «انتخاب شغل»، دارای ابعاد گوناگونی هستند، آن قدر گوناگون که کار پیش بینی را مشکل تر می کنند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

 مهارت های دهگانه زندگی

   مهارت های زندگی مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی و روحی فرد را افزایش می دهند و موجب می شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود. هر قدر مهارت های زندگی فردی بالاتر باشد، او بهتر می تواند سلامت روان و رفتار خود را حفظ کند و به شیوه ای منطقی و کارآمد مشکلات پیش آمده را برطرف کند.
مهارت های زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می توان مسئولیت های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهدو از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

   شاخص های تدریس موثر 

عوامل (نشانه های) موجود در تدریس موثر از نظر ریان "او و همکارانش" مطالعات خود را بر سه دسته تقسیم کرده اند  :

 1ـ ارتباط گرم و صمیمی همراه با درک و فهم در مقابل ارتباط سرد و بی توجهی و بدفهمی

 2ـ فعالیت های سازمان دهی شده با برنامه در مقابل بی برنامگی

 3ـ برانگیختن (فعالیت برانگیزنده) و فعالیت تخیلی در مقابل افسردگی و عادی بودن  .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

چگونه دانش آموزان را به یادگیری تشویق کنیم؟

 

تشویق دانش آموزان به فراگیری و رسیدن آن ها به سطوح بالاتر چالشی برای بسیاری از معلمان تبدیل شده است  . 

   

درواقع هدف معلمانی که آموختن را تشویق می کنند، تربیت افرادی است که بهتر تحصیل کنند و برای آینده آماده شوند. برای تشویق یک دانش آموز برای یادگیری، معلمان باید وقت اضافه صرف کنند و هر دو(دانش آموز و معلم) در داخل و خارج از کلاس تلاش کنند  .

 

در ادامه به نحوه تشویق دانش آموزان برای یادگیری می پردازیم 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

کمک به شکوفایی خلاقیت دانش آموزان

وقتی بر اساس یک برنامه ی آموزشی عمل می‌نمایید، می توانید با رفتاری که از خود در کلاس نشان می‌دهید، ویژگی های ابتکاری و تخیلی افراد را تقویت کنید. ممکن است راجع به موضوع تدریس خود ایده ای آن چنان قوی داشته باشید که دیگر جایی برای افکار جدید و استثنایی باقی نگذارید. گاهی اوقات، اگر کار از نظر تکنیکی ضعیف باشد یا به صورت مناسبی ارائه نشود، ممکن است ویژگی های اصلی یا استثنایی آن را از دست بدهید  .

  

ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی

70راه برای آموزش اثر‏بخش(قسمت اول)

شروع همیشه سخت و البته مهم است. شاید تفاوتی هم نداشته باشد که مدیریت کلاسی پرجمعیت یا چند نفره را به عهده بگیریم. در واقع مقر فرماندهی شاید چندان مهم نباشد، تسلط بر اوضاع به‏ویژه در نقطه‏ی شروع مهم است. بررسی‏های پژوهشگران نشان می‏دهد که تدریس، کنترل کلاس و برقراری ارتباط مناسب با دانش‏آموزان در سه هفته‏ی نخست شروع سال تحصیلی، سخت‏تر و مهم‏تر از هر زمان دیگری است مواردذیل راههای اثربخش کردن تدریس است :

 

ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی

70راه برای آموزش اثر‏بخش(قسمت دوم)

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

دانش آموزخلاق رابشناسید

  هرچندبسیاری ازویژگیهای کلی افرادخلاق که درقسمت قبل معرفی گردیدکمابیش شامل دانش آموزان خلاق نیزمیگردد،اماازآنجاکه تاکیداصلی این مطلب ،پرورش خلاقیت دانش آموزان خلاق که معمولا درمحیط مدرسه وکلاس درس مشاهده میشود،دربخشی مجزابرشمرده شود.درهمین موردسه دلیل دیگر نیزوجودداردکه این ضرورت راتاکیدکند:

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

اختلال بیان نوشتاری و درمان آن

اهمیت درست و خوانانویسی به گونه‌ای که برای دیگران قابل خواندن باشد، کاملاً روشن و آشکار است. نوشتن تقش اساسی در یادگیری دارد  .

مشکلات مربوط به نوشتن از ابتدای ورود به مدرسه بر سایر فعالیت‌های آموزشی کودک تأثیر منفی می‌گذارد و موفقیت شغلی و تحصیلی او را به خطر می‌اندازد  .

این اختلال نیز مانند سایر اختلالات یادگیری تا حد زیادی قابل درمان است ولی برای درمان آن چند مشکل وجود دارد. اختلال بیان نوشتاری معمولاً به همراه دیگر ناتوانی‌های زبان یا خواندن ظاهر می‌شود.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4   5   >>   >