سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

همگام با توسعه بخش صنعت و کشاورزی در استان و به منظور هم جهت نمودن آموزش های هنرستانی با نیازهای بازار کار و فراهم نمودن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان هنرستانها ایجاد ظرفیت های جدید در رشته های زمینه صنعت و کشاورزی در اولویت توسعه آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش استان کردستان قرار گرفت .

 

شایان ذکر است در حال حاضر آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش در تمامی مناطق استان ودر127 هنرستان فنی وحرفه ای وکاردانش ارائه می گردد .

   در سال تحصیلی 92-91 بالغ بر 15000 نفر در هنرستانها در رشته های مختلف و متنوع (62 رشته کاردانش و24 رشته فنی وحرفه ای ) ثبت نام شده اند . از این تعداد دانش آموز 52درصد دانش آموزان در رشته های صنایع فلزی ، مکانیک خودرو ، ساخت وتولید( تراشکاری وفرزکاری ) ، صنایع چوب ، نقشه کشی عمومی ، متالورژی ( ذوب و قالب بندی فلزات ) ، الکتروتکنیک        ( برق ) ، الکترونیک ، ساختمان ، تاسیسات ، نقشه برداری ، معدن ، صنایع شیمیایی ، امور دام ، ماشین های کشاورزی و امورزراعی وباغی ثبت نام و ادامه تحصیل می دهند و مابقی در رشته های زمینه خدمات مشغول به تحصیل هستند و در آینده و پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم بر حسب توان علمی و علاقه می توانند تا مقطع دکتری در دانشگاههای دولتی وغیر دولتی ادامه تحصیل داده ویا وارد بازار کار شوند . 

   ضمناازکل دانش آموزان هنرستانی استان 45.5 درصد در هنرستانهای فنی وحرفه ای و 54.5 درصد در هنرستانهای کاردانش ثبت نام شده اند که از این تعداد 30 درصددخترو70 درصدپسرمی باشند .علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر وآشنایی با رشته ها وزمینه های شغلی به وبلاگ اداره آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش به آدرس www.tvekurd.parsiblog.comمراجعه و یا سئوالات خود را به آدرس الکترونیکی kurd.tve@chmail.ir   ارسال و از مشاوره کارشناسان بهره مند گردند .


ارسال شده در توسط مرادی