سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه : مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش 4درصدی تعداد دانش‌آموزان رشته های کشاورزی در سال تحصیلی92-91 خبر داد و گفت: در حال حاضر 100هنرستان کشاورزی در سطح کشور فعال است.
 

 

روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه : مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش 4درصدی تعداد دانش‌آموزان رشته های کشاورزی در سال تحصیلی92-91 خبر داد و گفت: در حال حاضر 100هنرستان کشاورزی در سطح کشور فعال است.

 

روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه :مهندس محمد شریف‌زاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به هنرستان‌های کشاورزی کشور، اظهار کرد: در چندین بند از برنامه پنجم توسعه به طور جدی به موضوع کشاورزی اشاره و بر توسعه و کیفیت بخشی در زمینه کشاورزی تاکید شده است.

 وی با بیان اینکه با توجه به توصیه و تاکیدهای اشاره شده در اسناد بالادستی و همچنین تجربیات جهانی، باید به بحث کشاورزی توجه ویژه شود، افزود: به تولید محصولات ارگانیک نیز در برخی از بندهای برنامه پنجم توسعه توصیه شده است.

 مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در دنیا، به موضوع کشاورزی بسیار بها می دهند، گفت: برای این که بتوانیم به صورت بهینه آموزش ها و زیرساخت های لازم را در کشاورزی داشته باشیم، باید آموزش را از رده های سنی پایین تر در افراد شروع کنیم که مقطع متوسطه بهترین مقطع برای این موضوع است.

 مهندس شریف زاده خاطرنشان کرد: بنابراین باید به هنرستانهای کشاورزی به صورت ویژه توجه شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هنرستان کشاورزی داریم، گفت: دانش آموزان دختر و پسر در این هنرستانها مشغول به تحصیل هستند که هر هنرستان ویژگی های خاص به خود را دارد.

 مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان های کشاورزی حدود 50، 100 هکتار و یا بالاتر فضا جهت کشاورزی دارند، خاطرنشان کرد: در هنرستان های کشاورزی، ضمن آموزش های تئوری، آموزش های عملی نیز ارائه می شود و به این صورت خودبخود تولید پیش می آید.

 وی با اشاره به فرآیند آموزش همراه تولید، اضافه کرد: در هنرستان های کشاورزی، از سه سال پیش بحث آموزش همراه با تولید به شکل جدی دنبال شده و تاکید نیز بر این بوده است بهره وری هنرستانها بالاتر برود و محصولات بیشتر با کیفیت بهتر تولید شود تا در بازار به فروش برسد و از درآمد فروش محصولات حق الزحمه دانش آموزان نیز پرداخت شود.

 مهندس محمدشریف زاده افزود: در فرآیند آموزش همراه تولید، علاوه بر این که دانش آموز از حق و حقوق خود برخوردار می شود، به نوعی باعث ایجاد انگیزه و جذب دانش آموز بیشتر در رشته های کشاورزی برای سال های آتی می شود.

 مدیرکل دفتر فنی وحرفه ای و کار و دانش آموزش و پرورش ادامه داد: در هنرستان های کشاورزی در حال حاضر روی بحث ارگانیک به صورت جدی کار می شود، آموزش ارگانیک محصولات را به صورت تئوری و عملی در هنرستانهای کشاورزی دنبال می کنیم.

 مهندس شریف زاده با بیان اینکه امسال نزدیک به 4 درصد دانش آموزان رشته های کشاورزی، افزایش داشتند، گفت: امکانات بسیار خوبی در هنرستانهای کشاورزی قابل دسترس دانش آموزان است و این زمینه ای است برای اینکه دانش آموز همراه با آموزش، بتواند به مهارت های کسب و کار نیز دست یابد


ارسال شده در توسط مرادی