سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

  همزمان با سازماندهی ساختار آموزشی، باید رتبه بندی مدارس نیز انجام شود تا مدارس سروسامان پیدا کنند، ساماندهی نیروی انسانی، منابع و ارتقای کیفیت آموزشی، مواردی هستند که رتبه بندی مدارس در آنها تاثیرگذار است.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با پاناوبا اشاره به موضوع رتبه بندی مدارس،اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به صورت ویژه‌ این موضوع را دنبال خواهد کرد.

 ایشان در ادمه افزود: رتبه بندی و ایجاد رقابت بین مدارس، به معنای حذف برخی از مدارس نیست، مدارسی که در رتبه های پایین تر قرار دارند، باید سعی کنند در زمان و مهلتی که برایشان تعیین خواهد شد، به شاخص های مدنظر برسند.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش،تصریح کرد: مدیر و عوامل اجرایی مدارس دارای رتبه پایین درصورتی که به شاخص های تعریف شده دست یابند، مورد تشویق قرار می گیرند.

 سحرخیزهمچنین افزود: تاکنون تجربه رتبه بندی مدارس را در حوزه های غیر دولتی شاهد بودیم که براساس کارآمدی و عملکردشان درجه بندی می شدند، اما آنچنان که باید نظارت وجود نداشت.

 سحرخیز با بیان اینکه امیدوار هستیم با رتبه بندی تمامی مدارس، این نظارت ها نیز جدی تر شود، گفت: در حال حاضر تولید سند رتبه بندی مدارس، به عنوان مهمترین بحث در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، به نظرم رتبه بندی مدارس در اولویت باید جلوتر از بقیه کارها باشد.

 وی در پایان تصریح کرد: همزمان با سازماندهی ساختار آموزشی، باید رتبه بندی مدارس نیز انجام شود تا مدارس سروسامان پیدا کنند، ساماندهی نیروی انسانی، منابع و ارتقای کیفیت آموزشی، مواردی هستند که رتبه بندی مدارس در آنها تاثیرگذار است.


ارسال شده در توسط مرادی