سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

  

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان مهارت آموزی دانش آموزان هنرستانی را ابزاری بالقوه برای مبارزه با بیکاری عنوان کرد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ، طالب محمدی با بیان این مطلب افزود : آموزشهای فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کاردر کشورهای مختلف جهان ایفا می کنند.

معاون آموزش متوسطه استان با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی ، بسترساز خود اشتغالی است یادآور شد :  این آموزشها در کشورهای در حال توسعه عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصادی می باشد .

وی با بیان اینکه این آموزشها راه میان بری در مسیر تربیت نیروی انسانی به شمار می رود اظهار داشت: درسال  1346 در استان کردستان اولین هنرستان صنعتی با رشته های ماشین ابزار ، برق و ساختمان در سنندج تاسیس شد .

محمدی  با اشاره به اینکه تاقبل از انقلاب تعداد هنرستانهای استان از  5باب کمتر و دانش آموزان آنان جمعاً به350 نفر نمی رسید ادامه داد :  درسال تحصیلی 93-92 ، 16 هزار و 500 نفر دانش آموز و هنرجو واجب التعلیم در 127باب هنرستان که 81باب آن دارای فضا و کدآموزشی مستقل و در بیش از 437 رشته در استان وجود دارد .


ارسال شده در توسط مرادی